Pomoc zdalna z użyciem TeamViewer

Czasami się zdarza, że komputer/sieć psuje się w najmniej odpowiednim momencie. Mamy ostani dzień na wysłanie deklaracji podatkowej, klient prosi żeby jak najszybciej przesłać mu dokumenty lub nie działają telefony VoIP i nikt nie może się umówić na wizytę. Niestety bardzo trudno znaleźć informatyka, który przyjedzie w ciągu 15 minut (i do tego nie zażąda walizki pieniędzy za usługę).

Na szczęście z pomocą przychodzi program TeamViewer.

Nawet nie trzeba go instalować. Wystarczy, że otworzysz link, który Ci wyślemy na e-mail. Jest to moduł QuickSupport, który pobierasz na swój komputer i uruchamiasz.

System zapyta nas o pozwolenie wprowadzania zmian.

Potem uruchamia się okienko z kodem sesji i nazwą waszego komputera, a u nas wyskakuje komunikat „gotowy do połączenia”. Wtedy my klikamy „połącz” i wyskakuje wam okienko z zapytaniem o pozwolenie.

Po wyrażeniu zgody, możemy naprawić Twój komputer, a Ty masz cały czas podgląd tego co robimy.

TeamViewer można też zainstalować na swoim komputerze.

Robi się to zazwyczaj wtedy, gdy chcemy udzielić serwisantowi nienadzorowanego dostępu lub gdy sami np. będąc w domu chcemy coś zrobić na komputerze w biurze. O takim zastosowaniu napisaliśmy osobny artykuł, który możesz znaleźć TUTAJ.